خرید لولا درب چوبی

درب ضد سرقت امروزه یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان به شمار میرود.

خرید لولا درب چوبی

۸ بازديد
لولا به عنوان یکی از مهم ترین یراق آلاتی می باشد، که برای درب چوبی، درب ضد سرقت و دیگر درب های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. نصب لولا بر روی درب نقش به سزایی در کارکرد صحیح آن دارد، و باعث وصل شدن چهار چوب به درب می شود. لولای درب چوبی از پرفروش ترین محصولات در این زمینه می باشد.
منبع: https://jahanyaragh.com/category/wooden-door-hinge

لولای درب چوبی

لولا نوعی یراق مفصل دار می باشد، که برای متصل کردن دو بخش، که یکی از آن ها متحرک و دیگری ثابت است، مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که لولاها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند، می توانید از آن ها در مکان های مختلف استفاده کنید. از رایج ترین مدل های لولاها می توان به لولای درب، لولای کابینت، لولای گازور شیشه و لولای آرام بند اشاره کرد. یکی از رایج ترین مدل های لولا که در فروشگاه جهان یراق تولید می شوند، لولای درب چوبی می باشد. این مدل از لولاها قابلیت نصب بر روی درب های چوبی و درب ورودی منازل دارند. با توجه به این که درب ها برای باز و بسته شدن احتیاج به لولا دارند، به همین خاطر بهتر است، هنگام انتخاب لولا دقت کافی داشته باشید. هر دربی با توجه به جنس ساختش به لولایی خاص خود نیاز دارد.

لولاها دارای دو قطعه می باشند، که یکی از برگه های آن به بدنه و برگه دیگر به درب متصل می شود، و توسط یک پین این دو بخش بهم وصل شده، و حرکت می کنند. هر یک از لولاهای موجود مناسب برای یک سازه چوبی می باشد، و شما باید هنگام انتخاب لولا به موارد مختلفی اعم از وزن درب، نوع درب، لولای درب چوبی، طرح سازه چوبی و... توجه کنید.
لولا درب چوبی

انواع لولا درب چوبی

این نوع از لولاها برای رفع نیاز مشتریان خود در دو نوع تخت و قابلمه طراحی و تولید می شوند. لولا قابلمه مناسب برای نصب در درب هایی می باشد، که دو راه شدن می باشد. در ساختار لولا قابلمه یک خمیدگی در برگه ی آن قرار دارد. طراحی این خمیدگی باعث می شود، تا از ورود گرد، غبار، خاک و نور به داخل اتاق یا کمد جلوگیری شود. در ادامه به معرفی انواع لولای چوبی که توسط جهان یراق تولید می شود، خواهیم پرداخت.

لولا قابلمه

بیشتر افراد در چندین سال اخیر از لولای سر نیزه برای درب های چوبی خود استفاده می کردند. این نوع از لولاها به عنوان یکی از ساده ترین مدل های لولای درب می باشد. ولی به دلیل سر و صدایی که هنگام باز و بسته کردن درب تولید می شود، استفاده از این لولاها به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.

لولای بوشی به عنوان دومین لولایی می باشد، که بعد از لولای سر نیزه وارد بازار شده است. این نوع از لولاها به خاطر این که نسبت به لولای سر نیزه صداهای کمتری هنگام باز و بسته شدن تولید می کنند، به همین خاطر به سرعت جای لولاهای سر نیزه را گرفتند.

لولا تخت

یکی از بهترین لولاهای تولید شده در بازار لولای بلبرینگی می باشد، که از طیف کاربردی گسترده ای نیز برخوردار است. لولا بلبرینگی قابلیت نصب بر روی درب های چوبی ورودی و درب های اتاقی را دارند. لولا بلبرینگی به خاطر داشتن بلبرینگ در بین محور چرخش، حرکتی بسیار روان دارند، و هنگام باز و بسته شدن صدایی را تولید نخواهد کرد.

لولا درب کمدی

لولا درب کمدی در دو مدل لولای چپ و راست دار و لولای تو همی طراحی و تولید می شوند. نحوه ی قرار گیری و سمت گیری لولاها برای افرادی که می خواهند، آن را نصب کنند، اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین خاطر شما باید چپ باز شو یا راست باز شو بودن درب را تشخیص دهید. برای انجام این کار بهتر است، در مقابل درب بایستید. اگر زمانی که درب به شما باز می‌ شود، دستگیره یا قفل در سمت راست شما باشد، آن درب راست باز شو است، و اگر دستگیره درب به سمت چپ باشد، آن درب چپ بازشو است. در برخی از مواقع ممکن است، درب دستگیره یا قفل نداشته باشد، در این مواقع زمانی که شما مقابل درب ایستاده اید، لولا در هر جهت دیده شود، آن درب به همان جهت باز خواهد شد.

مدل دیگر لولای درب لولای تو همی می باشد، که احتیاجی به پیدا کردن چپی و یا راستی ندارد، به همین خاطر از طیف کاربردی گسترده ای برخوردار است.

لولا درب مخفی

یکی از جدیدترین نسل های تولید شده لولا، لولا درب مخفی می باشد. این نوع از لولاها قابلیت نصب بر روی درب های چوبی و ام دی اف را دارند. استفاده از این لولاها مزیت های زیر را به همراه دارد.

اولین مزیت لولای مخفی این است، که لولا در بخش بیرونی درب نمایش داده نمی شود، چون این لولا در نمای بیرونی کار دیده نمی‌ شود، و در بخش داخلی درب مخفی است. به همین خاطر دیگر هنگام باز و بسته کردن درب زائده ی لولا مشاهده نمی‌ شود. قابلیت رگلاژ درب های چوبی در سه جهت مختلف یکی دیگر از مزایای این لولاها می باشد.

قیمت لولای درب چوبی

در تعیین قیمت لولای درب ورودی چوبی جنس و نوع لولا از مهم ترین عوامل تأثیرگذار می باشد. لولایی که مناسب برای درب های چوبی باشد، در دو نوع لولای قاب لبه و لولای تخت می باشند.

هنگام خرید و انتخاب لولا به نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید، چون ممکن است، بر روی تعیین قیمت نهایی محصول تأثیرگذار باشد.

هنگام انتخاب لولای درب دقت کنید، که آن را متناسب با سایز و ابعاد درب در نظر بگیرید. در صورتی که این اتفاق نیوفتد، و لولا نتواند وزن درب را تحمل کند، در این صورت باعث لنگی درب و خرابی آن می شود.
حتماً باید در فواصل زمانی مشخص لولای درب روغن کاری شود، تا زود فرسوده و شکننده نشود. قیمت انواع لولا بر اساس جنس آن ها متفاوت می باشد، یعنی هرچقدر جنس لولا بهتر باشد، و مقاومت و استحکام آن بالاتر باشد، و آبکاری بهتری داشته باشد، قیمت آن گران تر خواهد بود.
محل قرار گرفتن درب تعیین کننده ی جنس لولا می باشد. ممکن است، برخی از درب ها در برابر تغییرات آب و هوایی قرار بگیرند، در این مناطق بهتر است، لولای در از جنس استیل و برنز با آبکاری باشد.
تعداد لولا با وزن و ارتفاع درب ارتباط مستقیمی دارد.

لولای درب


لولای درب ساختمان، کابینت و کمد به عنوان یکی از مهم ترین یراق آلاتی می باشد، که برای دکوراسیون منازل داخلی و کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار مانند مفصل عمل می کند، و بدنه ی محصول را به درب آن وصل می کنند. لولای درب دو زیر مجموعه دارد، که شامل لولای درب ساختمان، لولا کابینت و کمد است.

لولا درب تخت، لولا درب قابلمه و لولا پاشنه مدل های مختلفی از لولای درب ساختمان می باشد. لولا درب کابینت و کمد هم شامل لولا گازور شیشه، ساده، زاویه دار، آرام بند، مگنتی، خلاص و بدون فنر است. شما می توانید با توجه به نوع کاربردی که هر یک از لولاها دارند، یکی از مدل ها را انتخاب کنید. حتماً هنگام انتخاب به طول، عرض و ضخامت لولا دقت کنید، تا کیفیت کار حفظ شود. نکته ی مهمی که در انتخاب و خرید لولا باید به آن توجه کنید، جنس درب آن می باشد، چون طول عمر با لولای مصرفی رابطه مستقیم دارد. پس در صورتی که کیفیت لولا مناسب نباشد، با گذشت زمان ساییده شده، و باعث فرسودگی درب می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.