درب ضد سرقت

درب ضد سرقت امروزه یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان به شمار میرود.

درب ضد سرقت

۸۳ بازديد

افزایش امنیت درب ضد سرقت

درب ضد سرقت معمولا به صورت اکونومی در بازار موجود می باشد که قیمت درب ضد سرقت برای تمام مشتریان مقرون به صرفه باشد. اما روش هایی نیز وجود دارد که می توان امنیت درب ضد سرقت را افزایش داد. استفاده از قفل های مولتی سیستم چهارده زبانه و یا قفل چنگکی جز آپشن هایی می باشند که مشتریان می توانند در زمان سفارشی برای بهبود امنیت درب ضد سرقت از آنها استفاده کنند. روش دیگر استفاده از ورق های دوبل فلزی در داخل درب می باشد که در این حالت ضخامت ورق فلزی داخل درب به دو میلی متر افزایش پیدا می کند. درب های ضد سرقت رویه ترک درسام دارای چهارعدد پین پشت لولا گاوصندوقی ، شب بند ، روزبند و لاستیک درزگیر می باشند که این موارد نیز باعث بهبود مقاومت درب ضد سرقت می باشد.

قفل درب ضد سرقت

امروزه با افزایش سرقت ها و نیز به روز بودن سارقین، نیاز به استفاده از تکنولوژی های جدید برای محافظت از منازل و محل های کار اجتناب ناپذیر شده است. نکته ای که وجود دارد این است که با وجود کمک تکنولوژی های روز دنیا برای حفاظت و ایجاد امنیت فیزیکی، انواع مختلفی از قفل های ضد سرقت تولید شده اند که هر کدام دارای خصوصیت های متفاوتی نیز می باشند و مشتریان با توجه به نیاز خود و بودجه در اختیارشان، قفل مورد پسندشان را انتخاب می کنند.

قفل‌ استفاده شده بر روی درب ضد سرقت بسته به ترک، چین و ایرانی بودن درب متفاوت است و در این رده قفل‌ ساخت ترکیه به دلیل برخورداری از بالاترین استانداردهای اروپا نسبت به مدل های چینی از طول عمر و کیفیت بیشتری برخوردار خواهند بود، برای مثال عدم زنگ زدگی، رنگ خوردگی و رنگ رفتگی از جمله معیارهای اصلی قفل ضد سرقت به شمار می‌روند.

قفل ضد سرقت بر روی درب ضد سرقت بر خلاف قفل های معمولی (که دارای یک زبانه برای قفل کردن درب هستند)، دارای زبانه های مختلفی است و در چهار جهت به چهار چوب قفل می شود که مانع از هرگونه اهرم نمودن درب می شودقفل های ضد سرقت انواع مختلفی دارند. 

به طور کلی می توان قفل های ضد سرقت را به دو دسته تقسیم کرد :

۱-قفل ضد سرقت کلیدی

۲-قفل ضد سرقت هوشمند

انواع قفل ضد سرقت :

الف-قفل ضد سرقت کلیدی :

اولین نوع قفل های ضد سرقت که وارد بازار شد، قفل های کلیدی بودند. در مقایسه با قفل های ضد سرقت هوشمند، از قفل های ضد سرقت کلیدی بیشتر استفاده می شود، البته قیمت کمتر این کلیدها نیز در محبوبیت بیشتر آن ها، بی تاثیر نیست. قفل ضد سرقت کلیدی دارای دو نوع کلید است :

۱-کلید اصلی

برای قفل های ضد سرقت کلیدی به آن کلید اصلی می گویند، استفاده شده است. کلید اصلی کلیدی است که بعد از اتمام کار ساخت و ساز، به صاحب ساختمان تقدیم می شود.

۲-کلید کارگری

در زمان ساخت ساختمان مورد استفاده کارگران و اشخاصی که درب را نصب می کنند قرار می گیرد کلید کارگری میگویند. برای بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از تکثیر کلید،

ب-قفل ضد سرقت هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی برای بالا بردن امنیت اماکن و منازل مسکونی و تجاری، قفل های هوشمند وارد بازار شدند. قفل های ضدسرقت هوشمند که بر روی درب های ضد سرقت نصب می شوند، بر خلاف قفل های کلیدی احتیاجی به کلید ندارند. تمام قفل های هوشمند دارای منبع تغذیه ای جداگانه هستند که در داخل درب نصب می شود و نیازی به برق ساختمان ندارند. بدین ترتیب سارقین با قطع برق ساختمان قادر به باز کردن درب نخواهند بود.

درب ضد سرقت

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد. که برخلاف درب های معمولی اینگونه درب ها در مقابل فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی بر خوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی، آکاردئونی دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد